Viva España - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu Viva España - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu

Viva España

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Januari 2009 | Spanje, Puerto Real

Ola allemaal,

Nou zie dan hier het eerste bericht uit España!!
Gisteravond zijn we rond half 8 geland in Cevilla en daar stond Gerard ons al op te wachten om ons naar ons nieuwe thuis hier in España te brengen. Na ongeveer een uurtje rijden waren we aangekomen in Puerto Real onze nieuwe thuisbasis voor een half jaar. Het appartement ziet er goed uit alleen is het gebouwd in de jaren ’50 en haha. Het was ondertussen toch al half 11 en hadden we toch wel honger en dus zijn we met Gerard en Michelle naar een cafeetje hier in de buurt heen gegaan om wat te eten. Het is hier in dus heel normaal dat je in cafés eet, dus dit is dan ook natuurlijk weer in hele goede reden om te zeggen ik ga ff naar het Café haha. Gerard en Michelle zijn trouwens de mensen die voor ons het stagebedrijf en het appartement hebben geregeld en die ons hier ook een beetje begeleiden. Na wat te hebben gegeten ik weet al niet meer wat het was alleen dat het in de knoflook was klaar gemaakt gingen Gerard en Michelle naar huis en zijn wij maar eens het lokale bier gaan proberen…… Vandaag hadden we met Gerard en Michelle afgesproken om dat ze ons rond een uur of 10 op kwamen halen om ergens te gaan ontbijten( en ja hoor ook dit gebeurt ook in een café) maar zoals ze gisteravond al hadden gezegd nemen de Spanjaarden de tijd niet zo serieus, dus ze stonden rond een uur of 11 bij ons aan de deur. Na een paar lekkere broodjes met Ham (echt lekker) kregen we nog wat informatie over waar we op moesten letten en waar wat is. Hierna zijn we de boel een beetje gaan verkennen en we hebben ook een Spaans telefoon nummer aangeschaft, en nu loop ik dus met 2 telefoons oppe tes haha. En de telefoons zijn hier spotgoedkoop. Roy heeft zich een simkaart aangeschaft voor 15 euries en ik heb een nieuwe telefoon gekocht voor 20 euries :D:D
Nou goed om het maar niet al te lang te maken, we komen net van de supermarkt af en zijn nu een lekker pilsje aan het drinken.

Poppetje gezien kastje dicht en tot de volgende keer maar weer

Chao
Daan

• 28 Januari 2009 - 14:27

Jeroen:

Haha, dat gaat dus al goed daar.
    Meneer is er nog maar net en zit al van 's avonds tot 's morgens in de kroeg ;)

• 28 Januari 2009 - 15:40

Tommy:

eey kearel duise good !
    ich goan auch noa t café dalijk allein doa hebbe ze lang neet zo lekker eate det weit ich zker ..
    laterr !

• 28 Januari 2009 - 18:26

Floor:

haa dea daan,..

ich huur desse dich al hiel opdien gemaak vuls, :P hahah good!!

maak dr ein sjoen stage van

• 28 Januari 2009 - 18:30

Paul:

Kiek aan tis dus tot noe toe allemoal lekker gelaupe! Al sjoeene chicka's gespotj?
    Kei vul plezeer doa, en we spraeke os!

Paul.

• 29 Januari 2009 - 08:47

Sylvana:

Heej Daan,

Nou zo te zien bevalt het je wel.
    veel plezier en ik hoor wel hoe het verder gaat. :D.
    Sylvana

• 29 Januari 2009 - 18:41

Sanne:

Heej dae Daan, ich al hieel sjoeen in miene agenda gezatte desse vandaag zoeet vertrekke besse mich al weg;) Hebse zoaterdig ein leuk aafsjeidsfieestje gehatj? maak dur eine sjoeen tieed van en wae drinke dur zoaterdig op ut prinsebal eine op dich... Liefs Sanne!!!

• 29 Januari 2009 - 19:15

Maartje:

Tío,

¿Qué tal todo? ¿Estás acostumbrado ya? Dame tu número, así que pueda llamarte!!!

Besito,
    Maartje

• 29 Januari 2009 - 20:03

Toos En Frits:

Ha lieve Daan,
    Ben blij te lezen dat je eerste indruk wel meevalt. En als je weet waar bier te halen is is ook erg belangrijk. En in Spanje zijn ze lang niet zo gestresst als hier dat is waar. Zal je zeker aan wennen!!! Zer 'm op en blijf je volgen.
    Knuffel......

• 29 Januari 2009 - 20:07

Jos, Carin & Kids:

Ha Daan,
    Geweldjig toch !! Doot veural op dien gemaak en GENIET durvan. Wae blieve oppe huugdje.
    Groetjes van os allemoal

• 30 Januari 2009 - 23:00

Laurens Beerpens:

Jonges toch zuut er goad oet doa woa...
    En pijme neet tevul beej mark in bed kroepe omdet het doah lekker werm isj dus aafblieve!Vul suxes en unne sjoene tied!

• 31 Januari 2009 - 11:49

Thea:

ha daan, geit good zeen ich!! prima! wannier mosse beginne met werreke? of hoofdj det neet? groete thea

• 31 Januari 2009 - 17:37

Inge En Erik:

Ha die Daan,

Heel veel toi toi toi in Spanje en natuurlijk ook met je stage. Maar als ik de eerste foto's zie, dan gaat dat helemaal goed komen. Hopelijk heb je net zo goed weer als wij de afgelopen week hebben gehad in de Dominicaanse Republiek. Onze vakantie was helemaal geweldig, de lange vlucht was het zeker waard.

Nou nogmaals laat ze daar in Spanje maar een tungelers poepje ruiken.

Groetjes, Erik en Inge

• 01 Februari 2009 - 18:06

Thieu Lrnir:

hoi daan we zien dat je al gewend bent een beetje
    het voornaamste heb je al gevonden bier en een grote koelkast.thieu is net terug van de gezetten rondbrengen zware taak en veel moeten drinken want daar krijg je dorst van groetjes lenie thieu

• 02 Februari 2009 - 17:02

Marij En Jan :

Daan, maak er een mooie tijd van.
    drink op z'n tijd een pilske maar vergeet niet te werken.
    Ik lees optijd je reis verslag. groetjes marij en jan.

• 04 Februari 2009 - 11:26

Familie Bocken:

Ja Daan
    Je ziet er goed uitmet al die dames op de foto. Succes met je stage en doe de groeten aan Sinterklaas en zwarte Piet. Daphne wil graag een verjaardagspop van sinterklaas en ome Twan een nieuwe brommer. Groetjes de Bockenkampjes

• 04 Februari 2009 - 11:33

Femke:

ha die Daan hoe gaat het er mee? Heb je al veel sjans gehad? He je gaat de stierengevechten mee maken in juli. Neem een vriendinnetje mee voor jou. veel liefs femelke

• 04 Februari 2009 - 11:39

Daphne:

Hoi Daan

Heb je Sinterklaas al gezien. Zeg je dan tegen hem dat we in het nieuwe huis wonen, maar moet oppassen want het is daar modder. Ik ga bijna naar school en kom ook naar Spanje. Ik hou van Americo. Werk ze groetjes Daphne.

• 04 Februari 2009 - 14:24

Toos En Frits:

Hallo Daan,

En, heb je je draai al een beetje gevonden daar? Ze spreken geen Engels, of toch heel weinig he en dat is toch een beetje lastig denk ik in het begin. Maar jouw kennis van de Spaanse taal is prima dus dat loopt wel los !!!!!!!Is het weer een beetje daar. Hier is het weer erg koud en een beetje sneeuw en regen. Maar de vateloavundj komt steeds dichterbij en daar krijgen we 't weer warm van. Heel veel "warme "grtoeten uit Nederweert.
    Knuffels, Toos en Frits

• 04 Februari 2009 - 18:09

Kelly:

Haaa DAANTJE,

Alles goed daar in Spanje? Mis je ons al een beetje?
    Hier is het smerig weer ik hoop dat het daar beter is.
    Hoe is het op je stageplek? zijn ze een beetje aardig?

Groetjes kelly

• 05 Februari 2009 - 08:59

Bianca & Coen:

Haa Daan,

Leuk om te lezen det it allemoal goed mit dich geet!
    En it zeet er oach goed oet op de foto's!
    We hope det it uch goed geet daar. Det ge un sjoone tiedj hebt.

Veul plezeer nog en de groeten van os oet de houtsnip!:)

• 05 Februari 2009 - 19:18

Hans Kiggen:

Hoi Daan,
    Zoeë te laeze geit 't allemoal waal good met dich doa tösse diej stierevechters!!
    Toch zooj ich oppasse met roej zakdeuk.
    Kinse mich zoeë eine tillefoon op'e kop tikke en hum de vollegendje waek ff bringe? of is det net te völ gevroagdj hahaha
    Letj op uch zellef en geneetj d'rvan.
    Detj uch good geit.
    Groetjes Hans van Sjef van Vèsterkes Wullem

• 09 Februari 2009 - 20:38

Gemma Hartholt:

Leuk Daan dat je het naar je zin hebt daar in Spanje.Wel een geruststelling dat ze daar ook lekkere pilsjes hebben.Heel veeel plezier daar en doe rustig aan en hou op tijd siësta.Groetjes Gemma en Frans