de visite en gekke spanjaarden - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu de visite en gekke spanjaarden - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu

de visite en gekke spanjaarden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 Mei 2009 | Spanje, Puerto Real

Zoals als ik heb gezegd zou ik nu wat vaker van me laten horen, dus hier ben ik dan weer.
Na een paar dagen vrij van het werk was het dan toch zo ver: Pap en Mam kwamen op bezoek. Na een paar uurtjes wachten op het vliegveld waren ze dan eindelijk in Spanje.
Gelukkig hoefde ik niet meer de lange reis met de trein terug naar Puerto Real omdat ze een auto hadden gehuurd. Maar het vinden van het juiste verhuurbedrijf was een ander probleem, maar goed na toch zo’n 45 min. praten met de verhuurbedrijven hadden we dan toch de juiste gevonden. Nadat alle papieren in orde waren was het dan eindelijk tijd om terug naar het hotel van ze te rijden in Puerto de Santa Maria. Daar aangekomen was het inchecken de tassen op de kamer dumpen en naar Puerto Real gaan om ze te laten zien in wat voor Grande Villa ik hier woon. De dag erna had ik vrij gepakt van stage om met ze wat te gaan doen, en jawel hoor we zijn naar Gibraltar geweest, voor mij was het niet meer zo speciaal maar was wel tof om er weer te zijn, blijft namelijk toch raar dat je ineens op Engelse grond staat hier in Spanje. In Gibraltar hebben we de bus toer gedaan over The Rock, het was die dag niet zo bewolkt als de laatste keer dat ik daar was geweest dus nu konden we Afrika ook al vanaf hier zien. Ook de apen ware weer enthousiast die dag en veel mensen gingen dan ook met zo’n aap op de foto, alleen had mam het niet helemaal op die apen dus werd het een foto als volgt; Mam, 1,5 meter niks, aap die de andere kant op kijkt. En dan is het natuurlijk leuk om ze een beetje te plagen door te zeggen: Pas op voor die aap! Haha. Na de rondrit zijn hebben we nog wat rondgekeken op de winkelstraat en daarna zijn we voordat we terug gingen nog ergens wat gaan eten. Thuis aangekomen had ik op de planning staan om savonds met ze naar de tapas bar te gaan en daarna nog naar een ander cafetje. In de tapas keken pap en mam volgens mij precies hetzelfde als toen ik er voor het eerst kwam, en het geluk voor hun was dat ik nog een beetje kon communiceren met het personeel dus al snel hadden we een lekker pilsje en was het wachten op het eten dat nog warm gemaakt moest worden. Na al een wat te hebben gegeten vond mam het wel wat hebben en pap sprak zijn alom bekende zin uit: Dit is Geweldig!! Na ons vol te hebben gegeten was het tijd om nog even naar een ander cafetje te gaan om nog wat te drinken en een klein beetje uit te buiken.

De zaterdag zijn we de stad Puerto de Santa Maria gaan verkennen. Pap had ergens een kaart op de kop getikt dus we konden al niet verdwaald raken. Pap en mam hadden een soort van route die ze wel wilde lopen langs allemaal bezienswaardig heden om het heel netjes te zeggen. Na al van alles te hebben gezien kwamen we dan toch uit bij Plaza de Torro oftewel de arena waar het stierenvechten wordt gehouden. Iets wat nog op mijn lijstje staat om heen te gaan, sorry voor degene die dit dierenmishandeling vinden maar voordat ik dat kan zeggen wil ik het eerst een keer gezien hebben. Na hier wat foto’s te hebben gemaakt zijn we weer verder gelopen om naar een kasteel te gaan. Bij het kasteel aangekomen stond er een vrouw die ons vertelden dat het niet open was om te bezichtigen. Nou goed dat is dan jammer, maar we hadden ondertussen wel wat honger gekregen dus was het op naar een restaurant om daar lekker paella te gaan eten.
De dag erna zijn we naar Cadiz gegaan, ik ben er wel al een paar keer geweest maar heb ook nog niet alles gezien. We zijn eerst naar de kathedraal geweest wat echt een enorm ding is, en daarna zijn we langs de zee naar het strand La Caleta gelopen. Hier ligt ook Castillo de san Sebastiàn wat vroeger een leger kazerne was. En ook precies hier is een James Bond film opgenomen. Naar hier langs het strand nog wat te hebben gelopen zijn we richting de stad gelopen en naar het park van Cadiz gegaan. Na hier wat te hebben gedronken zijn we weer verder de stad in gegaan en na even zoeken waren we dan toch bij de bar uitgekomen waar ik ze mee naar toe wou nemen nl. de woodstockbar. Dit is een erg gezellige bar waar ze ook allemaal verschillende soorten bier hebben, en hier ben ik met pap aan de Erdinger gegaan. Na hier nog een tijdje te hebben gezeten zijn we weer verder gegaan richting het station om terug te gaan.
De maandag was het niet met pap en mam ergens heen gaan want ik moest naar stage.
Dinsdag stond eerst op de planning om naar het strand te gaan, maar omdat het woensdag beter weer zou zijn, zijn we naar Aros de la Frontera gegaan. Na wat gecross door de smale straatjes daar had ik toch de parkeergarage gevonden. In Arcos hebben we wat rondgelopen en zijn we ook uiteraard naar het balcon de coño gegaan. Nadat we alles hadden gezien in Arcos zijn we nog een stuk met de auto gaan rondrijden. Ik zat achter het stuur, pap zei waar ik heen moest gaan en mam zat achterin en zei steeds dat ze niet de bergen in wou gaan. En je raad het al we zijn de bergen in gegaan, omdat mam dat zo aardig vroeg. Na een heel stuk te hebben gezigzagd waren we dan toch op het hoogste punt, met een geweldig uitzicht. Maar na een tijdje heb je het toch wel gezien en zijn we weer verder geregen, en omdat mam het zo aardig vroeg pakte we toch net de andere afslag om de volgende berg op te gaan, deze was nog wat hoger en de weg was nog iets slechter en dat maakt het net iets toffer om daar te rijden. Ook hier zijn we op het hoogste punt gestopt en wat rondgekeken. Nu was het dan toch tijd geworden om terug te gaan omdat pap en mam zouden gaan koken voor ons, en we moesten nog inkopen gaan doen. In Puerto Real aangekomen zijn we eerst naar de supermarkt gegaan om alles te kopen en daarna naar ons appartement om de lasagne klaar te maken. Na lekker te hebben gegeten zijn pap en mam weer naar het hotel gegaan en ben ik verder gaan uitbuiken op de bank.
De woensdag ben ik ook naar stage gegaan, maar s’middags hadden we afgesproken om naar het strand te gaan, na dat we klaar waren met stage zijn we snel naar huis gegaan om ons om te kleden, pap kwam roy en mij ophalen en vanuit hier zijn we eerst nog mark en bart op gaan halen bij hun stage bedrijf waarna we door zijn gegaan naar Puerto de Santa Maria om daar naar het stand te gaan liggen. Savonds zijn we nog met z’n alle lekker gaan uit eten bij een tapas bar en dit was dan ook de laatste avond dat pap en mam hier waren. Donderdag na stage stonden pap en mam me al op te wachten want het was voor hun alweer tijd om naar huis te gaan. Na nog even bye bye en zwaai zwaai te hebben gedaan was het voor hun dan toch echt tijd om de auto in te stappen en naar het vliegveld te gaan. En ik moet zeggen het was toch wel tof om een week weer met pap en mam op te trekken.

Na een rustig weekje was het dan weer voor de volgende activiteit. Afgelopen weekend was de moto gp in Jerez, en dat betekend dus veel motors hier in de buurt. Op stage hadden we al gevraagd waar het dan allemaal te doen was en we kregen te horen dat we zaterdag naar Puerto de Santa Maria moesten gaan omdat het dan daar een gekkehuis was van motors. Nou die zaterdag was het dus zo ver een echte mannendag stond op ons te wachten. Dus met de trein naar Puerto de Santa Maria en de stad in, maar na een paar meter te hebben gelopen zagen we dat de stad afgesloten was voor verkeer, en dat was ook wel te begrijpen. De parkeerplaats voordat je de stad in kon stond bom en bom vol met motors, en overal waar er nog verkeer mocht komen reden alleen maar motors motors en nog een motors. Langs de weg in de stad stonden een hoop kraampjes en dus zijn we daar eerst even langs gelopen. Na wat rond te hebben gelopen vroegen we ons dan toch af waar het dan allemaal te doen was met die motors want ze hadden ons ook gezegd dat er dus ook overal motors burnouts aan het doen waren en wheelies aan het rijden, maar die konden we nergens vinden. Na nog wat zoeken zagen we dat buiten de stad een hele hoop herrie was en waar ook af en toe un pluimpje witte rook omhoog kwam. Oftewel daar moesten we dus zijn. Na een paar minuten lopen kwamen we daar dan ook aan, dit was net buiten de stad bij een grote parkeerplaats en een tankstation. En hier was het dus ook echt allemaal te doen, nog meer motors een hele hoop volk en het geluid wat overal bovenuit kwam waren jankende motors die royaal in de toerenbegrenzer werden gejaagd. Na dat we de weg waren overgestoken stonden we op de parkeerplaats waar het meeste volk was en waar ook de gekste dinge werden uitgehaald. We stonden er nog niet lang of voor ons werd al de eerste burnout gemaakt, en alle Spanjaarden vlogen er als een stelletje gekken op af, en wij stonden er natuurlijk ook bij. Na nog wat te hebben rondgelopen om naar al die motors te kijken zijn we eerst eens wat drinken gaan halen in de supermarkt want het was warm en je hoort er hier natuurlijk ook niet bij als je geen plastic zak van de supermarkt bij je hebt met allemaal drank in. Met de drank zijn we weer naar de parkeerplaats gegaan en daar stonden allemaal volk langs tegenover elkaar met daar tussenin niet veel ruimte, en hier kwamen dan motors en scooters op een wiel doorheen gejaagd. Oftewel daar moesten we ook gaan staan. Het was een lang recht stuk de er was plaats zat en wat was dit tof om te zien gek, niet normaal scooters die als een gek op 1 wiel voorbij komen gevlogen en als het even kon gingen de motors nog wat harder. En er was er een bij die had zo te zien geoefend, recht opstaan op de zadel van de motor, allebei de benen voor over het stuur, op een been op het zadel staan en met een hand aan het stuur, en dat dan ondertussen dat hij op een wiel reed. Naar een tijdje hielden ze hier mee op en zijn we ergens anders gaan staan waar we zowel het tankstation in de gaten konden houden als de parkeerplaats en de doorgaande weg die hier tussen door liep. En we hadden al snel een perfect plaatsje gevonden, en alle motors die over de weg reden waren niet te flauw om het gas flink open te trekken wanneer ze stil stonden. En om even duidelijk te maken waarom ze stil stonden, om in Santa Maria te komen moet je dus eerst langs die parkeerplaats waar wij stonden, maar om de snelheid uit de auto’s en de motors te krijgen hebben ze een aantal rotondes aangelegd en een hoop van die kleine rot drempeltjes op de weg gelegd. En het mooiste is dat de parkeerplaats precies tussen 2 rotondes lag en er ook wat van die drempeltjes liggen. En omdat het dus zo druk was om naar Santa Maria te gaan stond er ook een heuse file. En dat allemaal samen geeft een geweldig spektakel. En het een van mooiste dingen is ook nog eens dat op de laatste rotonde waar alles dus langs moet voordat Santa Maria komt de politie stond, en die waren er niet voor om alles een beetje onder controle te houden want dat had al geen zin meer haha. Maar die hielpen eigenlijk de mensen met oversteken, want ja op zo’n dag hou je niet echt rekening met een stoplicht voor voetgangers. Maar genoeg over de wouten uhh ‘’politie’’ want daarvoor zijn we natuurlijk niet gegaan. Het begon al wat donkerder te worden maar dat mocht de pret niet drukken, het bleef nog steeds een gekkenhuis. En ik dacht dat het met carnaval hier in Spanje al een gekkenhuis was maar dit steeg gewoon boven alle gekte uit. Zodra er een motor of scooter of auto flink aan het gassen was rende ze er allemaal naartoe om de bestuurder nog gekker te krijgen. En ze slaagde daar erg goed in, op een gegeven moment rende ze ook gewoon de straat op tussen het verkeer om die motorrijder dan zover te krijgen dat hij een burnout ging doen. En dan hielden gewoon een paar gasten de motor aan de voorkant tegen zodat hij het ook zkr zou gaan doen. Oftewel een mega groot gekkenhuis vol spektakel. Maar goed om het verhaal niet te lang te gaan maken, want ik kan hier nog wel een klein boekje over schrijven, nadat we nog naar een discotheek waren gegaan in Puerto de Santa Maria zijn we op een gegeven moment toch maar terug gegaan naar huis, en natuurlijk kwamen we met de taxi langs de parkeerplaats waar het allemaal te doen was en jawel hoor het was half 4 snacht’s en het was nog steeds volle bak daar en nog steeds een groot gekkenhuis. Echt GEWEDIG!! Iets wat ik zkr niet wou missen.

Maar goed ik ben nu alweer een weekendje verder en heb toch weer wat mee gemaakt, afgezien van het slakken eten in de tapas bar, jaja hier kun je gekookte slakken krijgen en ik moet zeggen ze smaken niet slecht. Maar waar ik het nog even over wou hebben is dat ik gisteren samen met Bart ben geweest duiken in Tarifa. Bart had het er al een hele tijd geleden over gehad en ik heb zelf ook al een paar keer gedoken en had wel zin om mee te gaan, en gisteren was het dan zover. Na nog even heel snel snel een auto gehuurd te hebben, Relaxe wagen trouwens zo’n nieuwe ford focus stationwagen. Was het gistermorgen dan toch vroeg opstaan en op naar Tarifa, we moesten daar om half 10 zijn en we moesten ongeveer un 100km rijden dus dat was dan toch kwart voor 8 aanrijden. Het was lekker rustig op de weg dus ik kon lekker onderuit achter het stuur zitten. In Tarifa aangekomen kreeg ik mijn duikinstructeur aan gewezen en Bart de groep waarmee hij met mee zou gaan. Bart heeft namelijk al zijn duikdiploma’s en mocht daarom dus naar een ander plek gaan duiken waar het dieper was en wat meer vissen zaten en ook nog een oud schipwrak. Omdat ik geen diploma’s heb kreeg ik eerst wat uitleg over de verschillende signalen die ik onderwater moest gebruiken om met Alex de duikinstructeur te communiceren. Nou goed omdat ik het wel al een paar keer had gedaan kon ik ze wel nog dus dat was dan ook zo uitgelegd. Daarna was het tijd om m duipak aan te doen en naar het strand te gaan waar ik zou gaan duiken. In het water heb ik eerst nog een paar kleine oefeningen moeten doen voordat ik kon beginnen, zodat als er wat gebeurt ik in ieder geval weet hoe ik moet reageren. Nu kon het duiken dan eindelijk beginnen en het was echt tof. Ik heb uiteindelijk een duik gemaakt van 37 minuten en heb dus ook 37 minuten genoten, echt super vet. Ik heb een paar roggen gezien, wat schorpioen vissen, een hele hoop zee slakken en ook nog een paar octopussen. En buiten dat heb ik ook nog super veel vissen gezien waar ik de naam niet van weet. Op een gegeven moment waren we aan het kijken wat er allemaal tussen de rotsen zat en ik kijk eens om me heen en toen zaten we tussen een hele school met vissen echt super. Op een geven moment is dan toch de fles met lucht leeg en is het helaas tijd om uit het water te gaan. Bij de duikschool weer aangekomen moest ik nog wachten op Bart want hij ging net terug het water in voor zijn tweede duik. Nadat we weer allebei omgekleed waren hadden we toch wel wat honger gekregen, in Tarifa konden we niet echt iets vinden dus zijn we met de auto maar wat gaan zoeken. En omdat de tank van de auto bijna leeg moest zijn op het moment dat we hem terug brachten bij het huurbedrijf kwam ik op het geweldige idee om dan maar wat te gaan eten in Gibraltar haha, is toch dichtbij als je nog een volle tank benzine hebt hahaha. Nou goed ik naar Gibraltar gereden en Bart lag z’n schoonheidsslaapje te doen, daar aangekomen de Mc. Donald’s in om wat te eten en daarna terug naar huis. We moesten de auto inleveren in Chiclana de La Frontera, en omdat we toch nog teveel benzine hadden we wat te vroeg waren hebben we daar ook nog even de boel verkent en ik moet zeggen daar liggen me toch een hele hoop dikke huizen langs het strand niet normaal. Maar aan alles komt een einde dus na nog een hele hoop rotondes een paar keer rond te hebben gereden onder het motto: de benzine moet op hebben we de auto afgeleverd en zijn we naar huis gegaan.

Nou dit was het dan voor deze keer heb ongeveer blaren op mijn vingers van het typen maar dan heb je ook wat.

Voor de foto’s van onder ander het duiken:

http://helmonder87.hyves.nl/album/36550656/Viva_Espa_a/ARW5/

We hebben geen foto’s gemaakt van alle motors maar wel een hele hoop filmpjes en hieronder vind je een aantal links waar je de filmpjes kunt bekijken op youtube dan heb je nog een beter idee over wat voor een gekkehuis het was:

http://www.youtube.com/watch?v=mQ7-trZatG0

http://www.youtube.com/watch?v=mQ7-trZatG0

http://www.youtube.com/watch?v=dwNlmXWuM0A

http://www.youtube.com/watch?v=TDBk9p195WE

http://www.youtube.com/watch?v=rev3hwJCmMI

http://www.youtube.com/watch?v=93m3VpwtrNM

http://www.youtube.com/watch?v=44GnTG37umM

Nu hou ik der echt mee op, en tot de volgende keer

Daan


  • 11 Mei 2009 - 08:47

    Tiddo:

    eey, dat was weer een kort en bondig verhaaltje ;).
    Maar wel mooi:). spanjaarden zijn ook gewoon gek van motoren tja daar doe je niets tegen, alleen maar van genieten. duiken lijkt me trouwens ook echt gaaf om nog eens ergens te gaan doen waar je nog eens wat kunt zien aan waterbeestjes.

    groetjes en veel plezier daar nog.

    PS 2e heeft met 5-3 van brevendia gewonnen :D.

  • 12 Mei 2009 - 12:03

    Toos En Frits:

    Hallo Daan,
    Ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt op je stageplek en ook in Spanje natuurlijk. Maar je tijd daar schiet wel al op hje. Haal er alles uit wat je kan en bekijk zoveel als je kan. Genieten!!!!
    Heel veel groeten.

  • 12 Mei 2009 - 17:29

    Gerrit Van Helmond:

    Daan,
    Herstikke good jong.
    Gânk door en maak 'ne houp lôl.
    Doot dien bèst en haal d'r oet wat d'r in zitj.
    P.

  • 13 Mei 2009 - 18:57

    Stoapers:

    Tis toch vriet zegk

  • 13 Mei 2009 - 18:58

    Stoapers:

    Joa vreiselik

  • 13 Mei 2009 - 18:59

    Stoapers:

    Waasesmins

  • 13 Mei 2009 - 19:00

    Stoapers:

    Dich geis dich neteurlik eine dikke tuf kaupe asse trogk bis of neet menke!!!`?

  • 13 Mei 2009 - 19:01

    Stoapers:

    Ich wul dich neteurlik neet opnei-je

  • 13 Mei 2009 - 19:03

    Stoapers:

    Tot seffes, gooje kloeet, ik kiek dur al noa oet det ich dich nog us ein deeeegelik schouwerklopje kan gaeve.
    Groete van stoapers en geurte neteurlik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 Mei 2009 - 17:53

    Stoapers:

    Vandaag Daantje klein vervaelendj kluuuuutje desse lups,is ut hemelvaarsdaag en de zon sjientj mien prachtig ketoeer binne en ich veul mich inne 7e hemel. Ich hoop van dich aug. die-j oaj van dich hebbe os oppe foeteloavendj weer us fleenk aafgezatte, mer as eur pap weer verruf vandoon heet, reur ich dur waal wat aerd onger, om hum auch eine poeet oet te drei-e. Verder maag ich neet stroffe en auch neet stoeete en neet sjandaale en neet leege en neet te vul aete en noeew goan ich miene poekel wasse en mien veut vaege en os Dorrie trenseneere en oppe bank ligge en onger ut onnuzel kieke en in mien naas vreute ,mich ein dikke fles aanlinglimmenaad leegzoeepe van gift.....
    leefs oet Rooy

  • 22 Mei 2009 - 09:11

    Grrit Van Helmond:

    Daan,

    Ich heb 't verhoal noe al veer kieër gelaeze... De weurd rolle soepel oet dien pen...
    Weurtj ut neet tieëd om weer ins get te sjrieëve want 't is herstikke sjoeën!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Real

Daan

Rondreis Nieuw Zeeland

Actief sinds 15 Jan. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 23023

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 31 Maart 2015

Rondreizen in Nieuw Zeeland

27 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: