Meer visite en de Feria’s - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu Meer visite en de Feria’s - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu

Meer visite en de Feria’s

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Juni 2009 | Spanje, Puerto Real

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik iets van mij heb laten horen en ik heb weer van alles meegemaakt. Maar zoals altijd waar moet ik beginnen want ik heb weer een hoop te vertellen.
Ik zal beginnen bij begin namelijk de eerste feria die ik heb meegemaakt, op ons stagebedrijf hadden ze ons gezegd dat we hier echt naartoe moesten gaan. Om jullie een idee te geven wat een feria ongeveer is, het is een uit de hand gelopen paardenmarkt zoals ze het ons hebben gezegd met vaak daarnaast nog een kermis. En op het terrein van de feria heb je heel heel heel veel barretjes waar gefeest wordt. De eerste feria waar we naartoe zijn gegaan was in Jerez. De feria werd hier in een park gehouden en het was hier groot. Links en rechts van de weg in het park lagen overal barretjes. Deze barretjes zien eruit alsof ze daar het hele jaar staan maar ze zijn daar speciaal neer gezet voor de feria. Veel cafe’s en barren in de stad hebben dan een tent opgezet en aan de voorkant zie je niet dat het een tent is maar een echte bar. We eerst op het gemak een rondje gemaakt over het terrein en het was echt super mooi. Overal verschillende barretjes met muziek en in het midden van de straat liepen overal paarden en kon je je rond laten rijden in een van de vele koetsen die daar waren. Een feria is een traditioneel feest en daar hoort dan ook de traditionele kleding bij. Veel mannen waren in een traditioneel pak en de vrouwen in een echte spaanse jurk. En volgens mij is het moeilijk ademhalen in zo een jurk maar dat is dan maar bijzaak, want het zag er om het netjes uit te drukken goed uit. Na het hele park met al die verschillende barretjes gezien te hebben hadden we ondertussen toch wel dorst gekregen. Dit onder andere doordat er zoveel barretjes zijn maar ook omdat het niet bepaald koud was in de zon. Na lekker op een terrasje te hebben gezeten met wat lekker relaxe spaanse muziek op de achtergrond hadden we toch wel zin gekregen in een beetje actie. Na nog een beetje rond te hebben gelopen zijn we dan uitgekomen bij een van de discotheken die ook op de feria lagen. In de discotheek zat de stemming er lekker in en het werd er ook steeds gezelliger. Maar op een gegeven moment krijg je toch honger, we zijn daarom nog eens de kermis op gelopen om bij een of ander snackbar een broodje hamburger te gaan eten. En na het eten heb je weer genoeg energie en toen zijn we een boksbal gaan zoeken op de kermis, hier konden we ons een beetje op uitleven en op een gegeven moment waren we zelf een attractie geworden. Maar goed op een gegeven moment zijn ook de euromunten voor de boksbal op en dus zijn me weer terug gegaan naar de discotheek. Nou goed om het allemaal een beetje samen te vatten, na een hele dag rond te hebben gelopen en flink gefeest te hebben waren we toch wel een beetje gaar geworden en zijn we maar naar huis gegaan. En voor spaanse begrippen was het wel een beetje vroeg om naar huis te gaan om een uur of 3 snachts.
Na weer een tijdje rustig aan te hebben gedaan was het dan zover, Judith komt op visite. Judith had in Nederland nog tegen mij gezegd dat ze zou komen en nu was het dan zover. Na een lange trip terug van uit Sevilla naar Puerto Real was het ongeveer half 12 savonds dus helaas niet echt het tijdstip om nog iets te gaan doen door de week. Nou goed woensdag zijn we overdag naar het strand gegaan om flink wat bij te kleuren, en omdat ik op internet had gekeken wat voor weer het was had ik ook gezien dat de UV-index laag was oftewel ik dacht dat insmeren niet echt nodig zou zijn. En judith zich op een gegeven moment toch begon in te smeren dacht ik dat ik er nog wel even tegenaan zou kunnen want ja ik zit toch al wat langer in Spanje. Maar goed vanaf het moment dat ik onder de douche stond kwam ik er dan toch achter dat ik mij misschien wel wat vaker als 1 keer had mogen insmeren, en judith was dan nog zo verstandig geweest maar zij had dan toch hetzelfde probleem hahaha. Na het douche was het dan tijd om wat te gaan eten, en tapa’s eten stond op de planning. En in de tapas bar werd het toch duidelijk dat iedereen in de gaten had dat we in de zon hadden gezeten, en dat we geen echte Spanjaarden zijn want die worden niet zo rood haha.
De volgende dag had ik op de planning staat dat we zouden gaan surfen, dus dat was redelijk op tijd op staan de trein in en naar Cadiz. In Cadiz aangekomen bij de surfshop en kennis gemaakt te hebben met onze surfleraar zijn we even naar de zee gaan kijken. Het was die dag al erg bewolkt en het waaide flink, en dit is dus geen surf weer want ook de zee zag er niet goed uit. Hierna hadden we de beslissing gemaakt om de volgende dag maar te gaan surfen. Het kwam nu ook goed uit dat het bewolkt was want we waren nog steeds behoorlijk rood. En omdat we eigenlijk vandaag zouden gaan surfen en de dag erna naar Cadiz zouden gaan om wat rond te lopen konden we dat nu anders gaan doen. We konden lekker in de schaduw en zonder al te veel zon door Cadiz lopen. In Cadiz zijn we op verschillende plaatsen geweest en ook een plaats waar ik nog niet zoveel ben geweest, namelijk de markt van Cadiz. Dit is een goed georganiseerde chaos met heel veel kraampjes. Als je binnenkomt kun je in de eerste rij om het zo maar te zeggen verse groenten en fruit kopen, in de tweede rij heb je dan vlees en kip en in de derde en laatste rij heb je vis vis en nog een vis. Na hier nog wat te eten hebben gekocht zijn we weer verder gelopen naar de andere kant van Cadiz, hier zijn we naar het oude fort wat in het water ligt gelopen. En helaas was dit nog steeds nog steeds gesloten voor publiek. Nou goed na nog wat te hebben gegeten in een van de barretjes in een klein zijstraatje zijn we weer richting het station gelopen om terug naar mi casa te gaan. Na hier nog wat te hebben gezeten hadden we toch wel honger gekregen en zijn we weer richting een tapas bar gegaan. En omdat het donderdagavond is, is er in een tapasbar live flaminco muziek en hier zijn we dus ook naar toe gegaan. Judith verstond er niks van en ik niet veel meer maar het was er wel erg gezellig. En dan op een gegeven moment blijft spanje je toch verbazen, judith en ik zaten op het gemak wat te praten en opeens spreekt ons iemand aan in het engels. Nou goed dit bleek dus Ivan te zijn ik kon hem nog niet maar hij vertelde ons dat hij nog meer Nederlanders kende in Puerto Real en heel toevallig waren dat Roy en Bart. Ivan wil heel graag engels leren en dat is dan ook wel weer ideaal voor ons want zo kunnen wij hem zijn engels leren te verbeteren en wij kunnen nog wat spaans leren. Na nog wat gepraat te hebben met Ivan zijn we dan maar weer op het gemak naar huis gegaan want morgen staat een intensieve dag voor de deur haha.
Nou goed vrijdagmorgen zijn we weer naar de surfshop gegaan en het weer was inderdaad stukken beter en onze instructeur Alvaro zei dat het ideaal weer was om te leren surfen. Nu heb ik al een keer eerder met scouting gesurft en ik wist wat me te wachten stond, want de vorige keer dat ik het heb gedaan ben ik vaker van de plank gevallen dan erop blijven staan. Maar daar heb ik maar niet te veel aan gedacht want het was ideaal surfweer. En omdat Alvaro de meeste spullen op een andere plaats had liggen moesten we mee naar een garagebox onder een flatgebouw om ons om te kleden en onze spullen te pakken. En toen kwam de beste vraag van die morgen, willen jullie een pak met lange of korte mouwen. Nou hier hoefden we niet lang over na te denken en het werden de lange mouwen, dit betekende dat de kans op nog meer verbranden niet groot meer was haha. Nou goed na ons omgekleed te hebben en de surfplank te hebben ingewaxed was het tijd om naar het strand te gaan. Op het strand aangekomen moesten we eerst wat rek en strek oefeningen doen om onze spieren los te krijgen, en ik kwam er achter dat ook al was ik nog aan het fitnessen ik niet meer echt soepel mijn spieren los kon krijgen. Maar goed op een gegeven moment is het dan toch zover we gingen het water in. En het eerste wat we nog een beetje moesten leren was op de surfplank blijven te zitten zonder eraf te vallen. En dat viel bij mij nog niet echt mee, kon mijn balans zittend al niet vinden en die golven hielpen ook niet echt. Maar goed na wat te hebben geprobeerd ging het perfect en nu was de volgende stap die we gingen doen op het bord liggen en zo een paar keer met de golf meegenomen worden naar het strand zodat we er een beetje aan konden wennen. Dit een paar keer gedaan te hebben waren we dan toch wel klaar voor het echte werk, en op het strand kregen we dan de uitleg hoe we op de plank moesten gaan staan en hoe we ons van uit de liggende positie op moesten drukken en dan direct springen en rechtop blijven staan. En dit is dan weer zoiets van makkelijker gezegd dan gedaan haha. Maar tot mijn verbazing had ik toch nog wel wat onthouden van mijn vorige surfervaring en het ging me goed af en Judith had het ook al aardig onder de knie oftewel tijd om te gaan surfen. En in het water kwamen we erachter dat het verdomd moeilijk is om rechtop te staan op de surfplank,op een of andere manier stonden we of te vroeg op of veel te laat. Maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen en na een paar keer stond ik dan toch rechtop, en dan ook letterlijk rechtop maar ik stond. Maar er zat verbetering in en op een gegeven moment ben ik zelfs tot op het strand gekomen :). En judith ging ook als een speer, en na een paar pogingen bleef zij ook rechtop staan. Maar na een flink afgepeigerd te zijn zat de surfles erop en het leek wel alsof we de hele dag gesurft hadden maar het waren maar 2 uurtjes, en echt 2 super vette uurtjes. En judith en ik zijn toch tot de conclusie gekomen dat we nu makkelijk aan surfwedstrijden mee kunnen doen en die dan ook winnen want we zijn gewoon natuurtalenten. En ik kan nu ook met zekerheid zeggen dat ik een van de beter surfers ben in de familie. En dit is dan alweer iets waar we in uitblinken haha. Na de surfles zijn we nog ergens wat gaan eten en drinken en daarna terug naar huis, en omdat roy jarig was zijn we onderweg nog even gestopt bij een winkelcentrum om iets te kopen. Thuis aangekomen was het douche en eten, na het eten hebbe we roy zijn kado gegeven en zijn we ons klaar gaan maken om opstap te gaan om dit te gaan vieren. In de bar aangekomen hebben we maar direct een pilske besteld en daarna begonnen een paar Spanjaarden tegen ons te praten. Een paar meende dat er engelse woorden uit kwamen maar het was gewoon niet te verstaan. Die gasten zaten er volgens mij al de hele dag en als je dan vroeg als ze wat langzamer wouden praten(in het spaans) begonnen ze nog sneller te praten. Nou goed op een gegeven moment heb ik de moed opgegeven en ben op de barkruk gaan zitten en gaan genieten van mijn pilske want dat moet ook gebeuren. Maar helaas moest judith de volgende dag alweer terug naar Nederland en omdat met een kater vliegen niet het meest prettige is zijn judith en ik maar optijd naar huis gegaan om te gaan slapen. Smorgens zijn we vroeg opgestaan om de trein naar sevilla te pakken zodat we daar eerst nog wat konden gaan rondlopen. Maar om een kaart van sevilla te vinden was dan weer een probleem maar na een tijdje hadden we er dan toch een gevonden. Op de kaart gekeken te hebben besloten we naar het oude gedeelte van sevilla te gaan om daar wat gebouwen te bezichtigen en het eerste waar we heen zijn gegaan was Plaza de España. En dit is een groot gebouw. Hier hebben we even wat uitgerust en wat gedronken voordat we weer verder zijn gelopen. Op de kaart stond een mooie toren op en na een stukje lopen kwamen we er dan bij uit, en ik snap nu nog steeds niet waarom dit kleine torentje op de kaart hoort te staan maar goed ik ben dan natuurlijk ook geen echte Spanjaard. Maar goed daarna weer verder gelopen en het bleef me verbazen hoe het er allemaal uitzag, allemaal oude gebouwen en allemaal groot en goed onderhouden en echt mooi. Na in de oude binnenstad nog wat hebben rondgelopen was het toch tijd om terug te gaan naar het treinstation omdat het helaas tijd was dat Judith terug naar huis moest. Maar we moesten eerst nog aan een grote weg uit zien te komen die we konden volgen naar het station, en omdat we een kaart hadden was die weg snel gevonden. Toen we onderweg waren naar die straat kwamen we door behoorlijk wat mooie kleine smalle straatjes echt super. Een compleet doolhof aan straatjes met om iedere hoek weer een verrassing, allemaal barretjes en kleine winkeltjes en ineens uit het niets een park en daarna de grote weg die we moesten hebben. En na nog een half uurtje te hebben gelopen waren we dan aangekomen bij het station aangekomen. Hier moest judith nog even haar koffer pakken en daarna moest ze de bus pakken naar het vliegveld. En omdat die dag ook Mark zijn ouders op bezoek kwamen stond heel toevallig mark ook te wachten bij de bushalte. Hier heb ik afscheid genomen en ben ik weer richting Puerto Real gegaan en Judith richting Nederland. Dit betekende dat de visite er weer op zat en nu ik dit verhaal aan het schrijven ben kom ik er weer achter hoe tof het wel niet was.

En nu na een paar weken weer wat rustig aan gedaan te hebben, wat niet wil zeggen dat ik niks heb meegemaakt maar gewoon rustig aan heb gedaan stond het volgende festival op de kalender. De volgende feria waar we naartoe zouden gaan en de feria was deze keer lekker kort bij huis namelijk in Puerto Real zelf. De feria begon hier woensdag en zou stoppen op zondag. Maar omdat wij toch nog moesten werken zijn we pas vanaf vrijdag middag gegaan. En vrijdag middag zijn we ook direct goed begonnen we zijn namelijk met het bedrijf naar de feria gegaan om daar te gaan eten en daarna flink te feesten. En ik had er superveel zin in omdat er hier op het werk nogal een paar zijn die wel van een feestje houden dus ik had geen idee wat er allemaal kon gaan gebeuren. Maar goed omdat de feria nu voorbij is weet ik wat er allemaal is gebeurd en ik ga het proberen kort te houden anders heb ik dadelijk een compleet boekwerk gemaakt. Nou vrijdag middag dus precies om 2 uur alles uitgezet en zo snel mogelijk naar de feria gegaan. Hier aangekomen zijn we eerst met z’n alle wat gaan eten en ook alvast maar begonnen met drinken. Het eten was echt super lekker en super veel, en na het eten was het tijd om te gaan feesten. Eerst zijn we nog naar een andere bar gegaan en daarna zijn we weer terug gegaan naar de bar waar we zijn begonnen en hier ging het feest los. Alle stoelen en tafeltjes waar eerst iedereen aan zat te eten waren aan de kant gezet en iedereen was aan het feesten. Nou goed hoe erg het dan ook klinkt hier zijn wij dan ook maar mee begonnen hahah. En het was echt supervet, en op een gegeven moment kwam er een typisch spaans nummer langs en had ik de eer om met de vrouw van een collega te dansen. En nu kan ik zo nog niet eens goed dansen dus laat staan op deze muziek. Maar met de collega achter mij die mij tips gaf kon het niet fout gaan, dacht ik…. Ik heb het filmpje hiervan terug gezien en ik lijk meer op een bokser die zich warm aan het maken is voor een wedstrijd dan op een danser. Maar ja dit zorgt er dan wel weer voor dat er nog meer stemming in komt. Nou om het wat korter te houden was het dan toch al wat later geworden en konden we de meeste van ons werk niet meer vinden. Hiernaar zijn we naar Mark en Bart op zoek gegaan en zijn we met hun verder gegaan. En op een gegeven moment kwamen Ivan ook tegen. Nadat judith en ik hem tegen waren gekomen hebben we hem daarna nog een paar keer gezien en hij zij ons dat hij samen met zijn gasten ook naar de feria zou komen. En zijn gasten hadden we ook al ontmoet een paar dagen eerder op het strand. De namen die ik nog weet en waar we ook het meest me hebben gefeest zijn Tom, Niel, Yuri en Ivan zelf dan nog. Er waren wel meerder mensen zoals de vriendin van Tom en een Italiaan met zijn vriendin maar daar heb ik niet zoveel mee gepraat. Nou die hele groep kwamen we dus ook tegen op de feria en toen was het feest compleet. Tom komt oorspronkelijk uit Polen en was 2 meter groot en zoals alle polen hied hij wel van wat drinken en hij werkte al engels leraar in Sevilla. Yuri en Niel kwamen uit engeland, en yuri was ook engels leraar in Sevilla. Niel was hier op vakantie maar hij had hier wel een tijdje gewoond en gewerkt als kok. Nou goed dit hele complete plaatje is dus genoeg om flink te gaan feesten. En dat is dus ook gebeurt we zijn naar verschillende feest tenten en barren geweest en het was echt helemaal te gek. Maar goed op een gegeven moment was de energie dan toch op en ben ik naar huis gegaan om te gaan slapen zodat ik de volgende dag er weer flink tegen aan kon gaan. Zaterdag zijn we op het gemak terug gegaan en ben ik in plaats van bier toch maar de typische feria drank gaan drinken; rebojito. Dit is witte wijn met 7-up en die ging er zeer gemakkelijk in en was ook spot goedkoop. 1 liter van dit spul koste 4 euro en laten we zeggen dat ik toch ettelijke litertjes van dit spul heb gedronken. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik alweer met ivan naar de bar ging om dit te kopen. We hadden 4 van deze kannen besteld en ik weet niet hoe het kan maar na 5 minuten waren er al 2 op, ik vroeg aan de barman waar de andere 2 waren gebleven want ik had er net nog 4 staan. Deze wist niet wat ik bedoelde maar het nichtje van ivan hielp mij eraan te herinneren dat ivan en ik deze al op hadden. Nou goed toen nog maar 2 besteld en weer verder gegaan met feesten. En dan is het opeens toch een uur of 4 snachts en ik was bekaf en was op het gemak naar huis gegaan. Ofja een poging tot, ik ben namelijk de weg kwijt geraakt. Op een gegeven moment stond ik dus in het bos, vraag me niet hoe ik hier ben gekomen maar ik stond dus in het bos. Hier ben ik dus maar op het geluid afgegaan van de feria en al snel was ik er weer. Hier kwam ik nog een collega tegen en die keek net zo verbaast naar mij als ik naar haar, ik heb haar nog gevraagd waar de rest was maarja dat wist ze niet. Ik ben dus maar naar de bar gegaan waar ik dacht dat ze waren en ja hoor ik had ze weer gevonden hahaha. Hier keken ze me allemaal heel raar aan en ook ik heb een paar minuten niet kunne praten van het lachen omdat ik de weg kwijt was geraakt. Ik meende ook dat ik maar 20 minuten weg was geweest maar het bleek toch wel wat langer te zijn iets meer als een uur zoals ze me verteld hadden. Ik was dus weer verbaasd maar had nu zoiets van ik kan wel naar huis gaan en weer verdwalen of hier blijven. Het werd dus mijn tweede keuze maar dan zonder al te veel rebojito hahaha. Maar ook aan een zaterdag avond komt een einde en dat doen ze hier op een erg belachelijke manier maar wel op een manier die zeker werkt. Op een gegeven moment komt er dan dus gewoon een groepje politie agente aan lopen en die gaan voor de ingang van de bar staan niemand mag er dan meer in en dus moet die tent sluiten. Dit doen ze zo bij alle barren en discotheken op de feria en het werkt wel. Maar ze mogen wel iets vriendelijker zijn naar de bezoekers haha. Wij stonden dus buiten en Yuri vond dat de vrouwlijke agente erg mooi was (was ook zo) en hij liep naar haar toe en zoals hij al tegen meerder dames had gezegd wilde hij kinderen maken en daarna pas de daad doen. Dit konden de mannelijke collega’s niet echt waarderen en dus werd hij weggejaagd. Maar goed dan hebben we ook nog een tweede Engelsman Niel. En hij kwam op het geweldige idee om weer naar die vrouw te lopen en te vragen: Donde esta la Playa, waar is het strand. Dit werd ook niet gewaardeerd en binnen een paar seconden stond de hele varkensbrigade om ons heen en te vertellen dat we moest gaan. En dit advies hebben we dan ook maar opgevolgd en naar huis gegaan, en op tweede terug weg ben ik niet verdwaald geraakt.

Nou goed de zondag en tevens de laatste dag van de feria, we hadden met ivan en de andere kerels afgesproken om smorgens naar de paardenshow te gaan kijken in het bos. Dit betekende om half 12 op staan en hup naar de feria. Maar op een of ander manier werden mijn paar uurtjes slaap niet geacepteerd want om 11 uur kreeg ik telefoon van os pap. Hij wou mij even vertellen dat er kermis was in tungelroy, en toen ik antwoorden met een behoorlijke brakke stem vroeg hij me dan toch als hij me wakker had gebeld. Nou goed na nog even aan de telefoon te hebben gehangen ben ik nog maar eventjes gaan slapen en daarna opgestaan. Daarna was het op naar het feest terein van de feria om naar de paarden show te kijken en ik moet zeggen dat het er wel goed uit zag. Toch knap dat je een paard kunt leren zitten als een hond en ook echt kunt laten springen vanuit stilstand. Maar goed dit houd ook een keer op en daarna zijn we gaan ontbijten op de feria samen met de hele familie van Ivan. Dit was alweer erg lekker en ook veel en super gezellig. Hierna zijn we weer de feria opgegaan om ja je raad het al te feesten en rebojito te drinken. Nou goed dit is natuurlijk allemaal hetzelfde als de rest van de dagen dus veel hoef ik niet uit te leggen. Maar omdat wij maandag moesten gaan werken wouden we het niet al te laat maken. En dat hebben we geprobeerd, maar is helaas niet gelukt en dat betekende dus dan ik maandag op stage met een geweldige lekker kater kon beginnen. Maar ik had een troost ik was niet de enigste. En dit betekende dan ook het einde van de feria van puerto real. Maandag avond hebben we nog flink wat vuurwerk gezien als afsluiting en dat was niet normaal. Iedere keer als we dachten dat het over was kwam weer de volgende lading de lucht in echt schitterend.
En ik heb nu ook al besloten dat ik volgend jaar terug ga naar de feria in puerto real die is in een woord gewoon geweldig!!!!

En dan nu weer een week later was het tijd voor mijn volgende bezoek. Maartje mijn nichtje kwam me opzoeken, en deze keer hoefde ik niet naar sevilla af te reizen om haar op te halen maar naar Jerez. Dit omdat Maartje in Barcelona woont en dus naar Jerez kan vliegen. Smorgens moest ik er dan wel vroeg uit maar dat was geen probleem. Had alleen een klein beetje last van hoofdpijn omdat ik vrijdag toch nog wat was gaan drinken. Maar goed daar stond ik dan op het vliegveld en een paar minuten later was Maartje er ook. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan omdat het behoorlijk heet was, en dus heb ik haar Puerto real laten zien. Maar na wat rond te hebben gelopen zijn we in een barrtje wat gaan eten. Hierna zijn we weer verder gelopen en daarna naar huis gegaan. Hier hebben we wat uitgerust en ons klaargemaakt voor een avondje/nacht stappen. Ivan had ons gevraagd als we mee wouden gaan naar een strandfeest en dan ook daar op het strand slapen. Dit klonk goed en maartje wou het ook dus daar gingen we dan ook heen. Mark en Roy hadden hier niet zo’n zin in en gingen naar een andere discotheek. Niel die we ontmoet hadden was ook nog hier en ging ook mee, en na een flink stuk rijden waren we dan waar we moesten zijn. Alleen eenmaal bij die bar aan gekomen was er niet veel meer te beleven en na wat na gevraagd te hebben gingen ze niet de hele nacht door. Dit was dus wel even balen en dus zijn we naar een andere plaats gegaan om te feesten. En na weer een stuk met de auto te hebben gereden kwamen we dan aan in Chiclana en daar was deze week de Feria:). En daar was het zeker feest. Nou goed jullie weten nu wel ongeveer hoe het op een feria is en hier was het niet anders en er werd dus flink gefeest. En in plaats van op het strand te slapen zijn we dan op een gegeven moment maar terug naar huis gegaan om daar te slapen. De dag erna zijn we met z’n allen naar het strand te gaan om een beetje uit te rusten om het zo maar te zeggen, en savonds was het mijn beurt om samen met roy te koken en we hebben ons lekker uitgeleefd en na flink wat te hebben gegeten was het al half 12 en dus toch maar naar bed gegaan. Omdat ik de maandag toch naar stage moest gaan kon ik helaas niet samen met maartje naar Cadiz gaan om haar de stad te laten zien. Dit heeft ze dus zelf gedaan en het was niet Barcelona maar het was wel harstikke mooi. Smiddags was het weer bloedheet en dus zijn we maar weer naar het strand gegaan om af te koelen. Hier aan gekomen waaide het nogal en dus zijn we ook lekker gezandstraald hier. Daarna zijn we nog naar een barretje gegaan en toen weer terug naar het appartement. En daar hebben we nog eens lekker ouderwets als echte helmonderkes elkaar aangemoedigd en we zijn het nog niet verleerd hahaha. Dinsdag morgen moest maartje dan ook alweer helaas terug gaan en het was vroeg. Ik was wakker toen de wekker ging maar op het moment dat ze de deur uit ging was ik aan het slapen, maar ik hoorde de deur dichtgaan dus toen ben ik snel nog achter haar aan gerend want het gaat weer een lange tijd duren voordat ik haar weer kan zien. Ze keek me een beetje raar aan toen ik daar midden op straat aankwam rennen op mijn blote voeten maar goed dat is bijzaak. En ook met maartje heb ik een te gek weekend achter de rug lekker bij gepraat want het was toch al weer een hele tijd geleden dat ik haar had gezien.

En nu is het dan genoeg geweest, mijn vingers zijn op en ik heb op het moment niets meer te vertellen en jullie hebben ook alweer genoeg gelezen volgens mij hahah. Wel heb ik het idee dat ik nog wat dingen ben vergeten maar goed dat vertel ik dan wel als ik terug ben in Nederland want over 4 weken gaat de vlucht weer terug. Maar ik heb nog 4 weken en er gaat nog vanalles gebeuren
Voor de rest heb ik de foto’s weer op internet staan zie de links die ik hier onder neer zet, en er komen nog wat meer foto’s van de feria aan en van andere dingen dus hou het in de gaten

Groeten uit het zonninge Spanje
Daan

De foto’s kunnen jullie onder deze links vinden:
http://helmonder87.hyves.nl/album/36550656/Viva_Espa_a/ARW5/

http://helmonder87.hyves.nl/album/40821217/Feria_in_Puerto_Real/HtTl/

  • 17 Juni 2009 - 14:30

    Rianne:

    Leuke foto's vooral mit die paarden:P
    Zo te zeen is het waal leuk doa.
    Mer misschien ein dom vroag mer waat is det de feria?
    Verder nog heel vuul plezeer doa!
    Gr Rianne Lenders oet Heytse

  • 17 Juni 2009 - 20:26

    Stoapers:

    Judith hultj van dich, det zuuse aan heur kieke......

  • 21 Juni 2009 - 10:54

    Suus P:

    Daantje, Hoe is het met jou? Wil je nog niet terug naar huis? Hier gaat alles zijn gangetje, nog 3 weekjes en dan heb ik vakantie van school en kan ik gaan werken bij de Etos. Wanneer kom jij nu precies terug naar huis?

    Kus Suus
    Ps nog veel plezier en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Real

Daan

Rondreis Nieuw Zeeland

Actief sinds 15 Jan. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 23019

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 31 Maart 2015

Rondreizen in Nieuw Zeeland

27 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: