Een vol appartement en Portugal!! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu Een vol appartement en Portugal!! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu

Een vol appartement en Portugal!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 Juni 2009 | Spanje, Puerto Real

Het is pas 2 weken geleden dat ik wat van me heb laten horen maar hier ben ik weer en ik heb weer van alles te vertellen. Maartje was net een paar dagen weg en de volgende visite zat eraan te komen en nu kwam er een hele groep aan. Er kwamen 4 vriendinnen van Roy op bezoek en 2 vrienden van Mark, en dit betekend dat het behoorlijk druk zou gaan worden in ons appartement. Dus bij de buurvrouw gevraagd als we haar 2 matrassen mochten lenen en Roy en Mark hadden allebei nog een luchtbed gekocht anders zou het allemaal niet gaan passen. En vorige week zaterdag was het dan zover, ik was overdag alleen thuis en ben dus op het gemak nog even naar de kiosk aan het strandje van puerto real geweest om daar met ivan wat te drinken want hij moest daar werken. Daarna ben ik nog met Tom met de fiets naar het strand van Puerto de Santa Maria geweest, en dit was de eerste keer sinds dat ik hier in Spanje ben dat ik gefietst heb en om hier een flink stuk te gaan fietsen met zo een lekkere hete temperatuur is erg goed voor een nat t-shirt. Toen we bij het strand aankwamen was mijn t-shirt helemaal doorweekt maar we waren wel bij het strand. Nu was het voor mij hoog tijd om de zee in te gaan om af te koelen maar dat zat er hier helaas niet in. Omdat Santa Maria aan een baai ligt en niet direct aan de zee zit hier dus niet heel veel stroming in het water en dat betekend dus dat het water pis lauw was. Ik had het idee dat ik een bad in liep vol met mijn eigen zweet, hier was niet veel verfrissing te vinden. En na een 30 meter verder het water in te zijn gegaan kwamen we eindelijk wat kouder water tegen gelukkig. Daarna zijn we weer op het strand gaan liggen en rond een uur of 8 savonds zijn we weer terug gefietst naar Puerto Real. Thuis heb ik me op het gemak nog wat gegeten en toen ik klaar was met douchen kon het niet lang meer duren of de visite zou er zijn. En rond een uur of half 12 waren ze er dan en het was direct gezellig. En nadat iedereen zich had gedoucht en we nog wat hadden gegeten zijn naar Santa Maria gegaan om daar op stap te gaan. Het was de bedoeling dat we naar een discotheek zouden gaan maar hier aangekomen mochten we niet naar binnen omdat Pim schijnbaar sportschoenen aanhad, nou echt geweldig van die uitsmijter want volgens mij heeft hij een bril op want sportschoenen zien er toch anders uit. Maar goed na nog wat te hebben rondgelopen zijn we het nog een tweede keer gaan proberen en weer kregen we dezelfde opmerking. Hierna zijn we ergens anders heen gegaan en hier mochten we wel binnen en kon het feest beginnen. Hier was het echt super gezellig maar op een gegeven moment wist ik niet wat ik zag, ik weet dat Spanjaarden een beetje raar kunnen dansen maar dit sloeg echt alles. Achter ons stonden een paar gaste bewegingen te maken waar Herman nog een puntje aan kan zuigen, en dansen kun je het niet noemen want het leek meer op een paar losgelaten apen die ‘’iets’’ aan het doen waren echt wazig. Maar goed dit is dan wel weer goed voor de lachspieren om het zo maar te zeggen. Maar op een gegeven Mark, Pim en Tim bleven nog want die hadden nog energie zat. Thuis aan gekomen hebben we nog even op de bank gezeten en toen ben ik maar naar bed gegaan. En na 3 ½ uur geslapen te hebben was het schijnbaar toch tijd om op te staan en me klaar gaan maken om naar het strand te gaan. Maar voordat het zover was kregen we eerst nog een lekker ontbijt, de dames waren nog eerder opgestaan en waren in de keuken flink aan het bakken geweest en hadden spek met eier gemaakt. Echt ideaal dat iemand een ontbijt voor je maakt dus dames mochten jullie een keer in de buurt zijn dan mogen jullie nog wel een keer zo een ontbijt maken. hierna zijn we naar het strand gegaan om daar de rest van de dag daar een beetje te gaan uitrusten. Maar op een geven moment kwam er savonds ineens een mistbank aan op het strand, en na een tijdje konden we vanaf het strand nog niet eens de zee zien echt super wazig. Maar iedereen op het strand bleef gewoon rustig en maakte zich nergens druk om dus het zal wel iets normaals zijn dan. Maar op geen gegeven moment krijg je toch honger en dus zijn we maar naar huis gegaan om te gaan douche en te gaan eten. Op de planning stond om ergens te gaan uit eten en dat betekend dus dat het nog al laat kon gaan worden en dus had ik besloten om niet mee te gaan. Want mijn vrije dagen zijn zo’n beetje op en ik moest maandagmorgen toch naar stage gaan. Hierna heb ik ze ook niet veel meer gezien, dit omdat ik naar stage moest de maandag en dinsdag en hun zijn de hele dag op pad geweest. Maar dinsdag toen ik terug kwam van stage ben ik ze nog even tegengekomen, maar toen ik terug was in het appartement werd ik gebeld en moest ik nog even met de sleutels van Tim naar het trein station te rennen want die was hij vergeten. Na hier nog wat gepraat te hebben was het dan toch afgelopen want de trein kwam eraan. En het was echt een super gezellig weekend, en om het te zeggen zoals de dames van Heytse het was echt ‘’sjoefterig’’!!!!.

En nu was een week later stond de volgende trip weer voor de deur, we gaan naar Portugal. Alles was geregeld en afgelopen vrijdag morgen kon ik dan de auto op gaan halen die we voor twee dagen hadden gehuurd. We hadden van te voren al een kleine planning gemaakt waar we heen wouden gaan ofja planning we wouden zowiezo naar Faro gaan en naar nog wat andere plaatsen maar dat zouden we wel zien als we daar waren. Nou goed vrijdag morgen ben ik de auto op gaan halen en een paar uurtjes later was het tijd om aan te rijden, eerst ben ik nog Mark en Bart op gaan halen van hun werk en daarna konden we met z’n 3e aan de trip beginnen. Nadat we nog bij een tankstation een kaart hadden gekocht van spanje en portugal was het tijd om te gaan rijden. En na een paar honderd kilometer te hebben gereden waren we aangekomen in Tavira. Dit is een plaatsje wat voor Faro ligt en hier zijn we wat gaan drinken en daarna zijn we hier ook opzoek gegaan naar een slaapplaats. Na wat te hebben rondgelopen hadden we er een gevonden en daar konden we voor €20,- pp. slapen ideaal dus. Hierna zijn we de spullen gaan halen en na even onder de douche te hebben gestaan wouden we gaan uit eten en daarna nog ergens wat gaan drinken. Maar toen we wouden gaan vertelde Bart dat hij zich niet echt lekker voelde en dat hij niet mee ging en hij zag er ook een beetje behoorlijk wit uit. Hierna zijn Mark en ik verder gegaan en naar een restaurantje gegaan om te eten. En omdat het in dit gebied van Portugal nogal toeristisch is kregen we eindelijk weer eens een kaart in het Engels zodat we ook precies weten wat we bestellen haha. Na hier lekker te hebben gegeten hadden we toch wel zin om ergens bij een gezellig cafe op het terras te gaan zitten en wat te gaan drinken. Maar na lang zoeken kwamen we toch tot de conclusie dat hier niet echt iets te doen is voor jongeren zo leek het. Maar goed we hadden dorst en dus zijn we maar op een ander terras gaan zitten, hier was het wel gezellig maar dan wel onder het motto gezelligheid moet je zelf maken. Voor de rest was het hier erg rustig, er zaten wel mensen op het terras maar zoals we al gewent zijn was er geen muziek en vrij weinig actie om het zo maar te zeggen. Na hier nog wat te hebben gedronken zijn we weer terug gegaan om te gaan slapen want morgen wouden we er weer vroeg op uit trekken. Zaterdag morgen waren we dus vroeg op gestaan en klaar om te vertrekken maar toen we bij de balie aan kwamen om onze sleutel in te leveren was er nog niemand, dit vonden wij raar want het was al bijna 10 uur en vanaf 9 uur zou er toch iemand zijn had de eigenaar gezegd. Maar goed na even wachten kwam de eigenaar er dan toch aan en kregen we te horend dat het nog geen 9 uur was, wij waren er toch zeker van dat het bijna 10 uur was maar toen vertelde de man ons dat het in Portugal een uur vroeger is dan in Spanje. Nadat we de sleutel hadden afgegeven hadden we de hele dag de tijd om naar verschillende plaatsen te gaan, en de eerste stad die op de planning stond was Faro. Dit was niet al te lang rijden en na een parkeerplaats te hebben gevonden zijn we rond gaan lopen door de stad en Faro is een oude stad en echt super mooi. Maar omdat we niet wisten waar we allemaal na toe konden gaan zijn we naar het toeristenbureau gegaan om een kaart te kopen van Faro. Maar daar aangekomen bleek het dicht te zijn de hele zaterdag, dit slaat echt helemaal nergens op maar goed dicht is dicht en dus zijn we zelf maar wat rond gaan lopen en het was de moeite waard. Maar na flink wat te hebben gelopen zijn we weer in de auto gestapt en naar de volgende stad gegaan Loulé. In Loulé aangekomen zijn we eerst naar de markt gegaan, deze waren ze helaas al aan het opruimen dus dat was wel jammer want die moest best wel tof zijn. Maar goed hierna zijn we wat gaan rondlopen en ook hier was er een groot deel van de stad dat nog in de oude staat was en dat zag er allemaal mooi uit. Maar we hadden ondertussen toch nog wat dorst gekregen en dus zijn we naar een terras gegaan. Nadat we lekker op het terras wat hadden gedronken hadden we het wel gezien hier en zijn we weer verder gegaan om met de auto naar de volgende plaats te gaan. We wouden sowieso nog naar het meest zuidwestelijke punt van europa gaan en dus zijn we ook die richting in gereden. Maar voordat we daar heen gingen zijn we eerst gestopt bij het fort van Sagres, dit is een erg oud fort en het uitzicht hier was echt helemaal geweldig. Hier had je vrij weinig strand maar alleen maar kliffen die ettelijke meters recht omlaag gingen de zee in, echt super vet. Maar na een tijdje hier rond te hebben gelopen hadden we het wel gezien hier en dus zijn we weer gegaan om een paar km verderop naar het meest zuidwestelijke punt te gaan. Hier aangekomen was er niet veel te zien. Ook kon je op het randje van Portugal staan en recht omlaag de zee in kijken. Hier was verder niet veel te zien als alleen een vuurtoren en wat kraampjes waar je dikke wintertruien kon kopen, erg handig natuurlijk als het 30 graden is. Maar hier was wel nog een eetkraampje(helaas was het dicht) waar je de laatste braadworst kon kopen voor Amerika. Nou goed hier nog wat foto’s gemaakt en nog even pap opgebeld dat ik op het mees zuidwestelijke punt stond en daarna zijn we weer aangereden om in een andere plaats te gaan eten. Na een flink stuk te hebben gereden kwamen we dan aan in Albufeira, dit is echt een toeristisch stadje en dat was goed te merken ook. Proppers die je in ieder restaurant proberen te krijgen en jawel hoor we zijn 2 nederlands cafe/restaurants tegengekomen waar je alle Hollandse snacks kon krijgen. Nou goed we waren niet naar Portugal gekomen om frikandellen en kroketten te gaan eten dus zijn we maar door gelopen naar een restaurant. Hier hebben we lekker gegeten en ook de volle mep moeten betalen, wij zijn ondertussen Spanje gewend en hier is alles erg goedkoop dus om nu ineens de volle mep te betalen is weer eens wat anders. Maar goed het kost wat maar dan heb je ook wat. Nou goed na nog wat te hebben gedronken zijn we naar de auto gegaan om terug te gaan naar Spanje want de auto moest de dag erna ook terug naar het verhuurbedrijf. En ik moet zeggen de twee dagen dat we in Portugal zijn geweest waren echt super vet, is echt een heel ander landschap al Spanje en de taal al helemaal. Ik had verwacht dat ik er wel iets van zou verstaan maar van dat Portugees is niks te maken, het lijkt meer op Russisch of Pools. Maar goed we hebbe in de 2 dagen de hele onderkant van portugal afgereisd en het was echt de moeite waart oftewel weer een Topweekend gehad.

Nou goed dit is het wat ik tot nu toe heb te vertellen en volgens mij is dit het korste verhaal wat ik tot nu toe heb geschreven. Verder heb ik ook nog wat foto’s op internet staan en die kun je onder de volgende link vinden:

http://helmonder87.hyves.nl/album/41550135/Portugal/jJuk/

  • 02 Juli 2009 - 10:05

    Pap:

    Prachtig daan... begintj alvast mer met aafsjeid neme want gae hebtj nog mer 9 daag!! Dan istj weer spruutjeslocht inne naas en aafkicke... Wae, Mam, Loes,Denniske, dien vrinj en femilie kieke doa al noa oet!

  • 08 Juli 2009 - 09:54

    Esther:

    Leuk dat stuk wat je hebt geschreven over ons bezoekje! Het was inderdaad 'sjoefterig';)! Veel plezier nog jullie laatste dagen en we zien ons nog wel in Hollandia!
    Liefs Esther

  • 10 Juli 2009 - 09:55

    Pap:

    inpakke en wegwezen...
    we zeen os gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Real

Daan

Rondreis Nieuw Zeeland

Actief sinds 15 Jan. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 23063

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 31 Maart 2015

Rondreizen in Nieuw Zeeland

27 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: