De stage is begonnen - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu De stage is begonnen - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Daan Helmond - WaarBenJij.nu

De stage is begonnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 Februari 2009 | Spanje, Puerto Real

De eerste week van mijn stage is alweer voorbij en ik heb in de tussentijd al heel wat meegemaakt. Als eerste zal ik maar wat vertellen over mijn stageplek, ofja ik kan beter zeggen mijn ‘’oude’’ stage bedrijf want we zijn een ander bedrijf zoeken. Dit komt omdat we op dit bedrijf geen werkzaamheden kunnen doen die met onze opleiding te maken hebben. Er is ergens tussen school en dit bedrijf een ‘’klein foutje’’ gemaakt want op het bedrijf waar ik nu zit Pro. Elektronica Sur.(de naam zegt het al) maken ze alleen maar elektrische onderdelen zoals bv. besturing’s systemen voor op een container schip. Of elektronische beveiligingssysteem voor op de boot die zodra er iets mis is een melding doorgeeft via een display. Nou goed ik doe dus tekenen construeren als opleiding en dit past dus niet echt in mijn uitstroomprofiel. Maar goed we hebben het hier op het bedrijf al gezegd en nu zijn Michelle en Gerard een andere bedrijf voor Roy en mij aan het zoeken. Hier op het bedrijf vinden ze het wel jammer dat we naar een ander bedrijf gaan maar ze begrijpen ook dat wij hier niet echt veel aan hebben binnen onze opleiding. Verder zijn de mensen hier wel erg aardig en willen ons ook overal mee helpen dus het is wel een beetje jammer om dan te moeten zeggen dat we naar een ander bedrijf gaan.
Verder heb ik de afgelopen 2 weken natuurlijk niet de hele tijd binnen gezeten. Maar zijn we o.a. met de buurvrouw een paar keer op stap geweest, en afgelopen weekend zijn we naar Cádiz geweest.

Met de buurvrouw en haar vrienden zijn Roy en ik meegegaan naar een lokaal barretje waar ze live flamingo muziek spelen. Roy en ik hadden nog nooit flamingo muziek gehoord dus we waar nieuwsgierig naar wat we konden verwachten. In het barretje aangekomen werden we na een tijdje toch vriendelijk gevraagd om stil te zijn wanneer ze muziek aan het maken zijn en ze vonden het ook wel prettig als we achter de mensen gingen staan want de gemiddelde Spanjaard is toch wel een stuk kleiner als ons. De flamingo band om het zo maar te noemen bestond uit een zanger en een gitaar speler, zonder microfoon. Ze hadden een erg groot podium dat bestond uit een tafel met 2 houten stoelen er boven op. Ik heb ook geen idee waar ze precies over gezongen hebben maar de paar woorden die ik kon verstaan ging volgens mij over liefde, en het dagelijks leven. Na een paar uurtjes waren ze klaar met spelen en ik moet zeggen ook al versta ik er vrijwel niks van het is wel lekker vrolijke muziek.
Na een paar dagen een beetje in Puerto Real rondlopen en lekker de hele dag niks intensiefs gedaan te hebben was het zaterdag en dat betekende dat Mark en Bart zouden komen. We hadden dit al tegen de buurvrouw en haar vrienden gezegd toen we met hun naar de flamingo avond waren gegaan. En ze nodigde ons dan ook voor die zaterdag allemaal uit om met hun mee opstap te gaan. Mark en Bart waren volgens mijn nog geen 2 uur in ons appartement en de buurvrouw kwam ons al ophalen om mee te gaan naar een café. Rond een uur of 4 gingen we weg uit dat café en wij Hollanders dachten natuurlijk dat we naar huis gingen, maar dat hadden we dus mooi fout. We gingen nog even doorzakken bij een ander café, en ik moet zeggen toen we voor de deur van dat café stonden ik niet kon geloven dat er achter een of andere vage muurschildering een café zat. Maar na nog eens goed te hebben gekeken zag ik och wel de vorm van een deur erin, alleen zat er geen klink aan de buiten kant dus het was maar hopen dat we binnen mochten. Op een gegeven moment ging de deur open en keek die gast ons een beetje raar aan maar toen de politie door de straat kwam rijden werd er een gebaar gemaakt dat we snel naar binnen mochten komen. Binnen zag het er gelukkig wel uit als een café alleen was er niet veel volk meer binnen maar dat mocht de pret niet drukken, en na een paar uur zijn we uiteindelijk toch maar naar huis gegaan.

Afgelopen weekend zijn we naar Cádiz geweest, we zijn daar een beetje de ultieme toerist uit gaan hangen. Toen we in Cádiz aankwamen zijn we eerst gaan kijken waar de discotheken lagen, nou ja dat wouden we gaan doen. Na een hele tijd wat verdwaald te hebben rondgelopen kwamen we erachter dat we ze niet zouden vinden. Langs de weg stond een bord met ‘’toerist info’’ op, het leek ons wel een goed idee om daar heen te gaan en te vragen waar het allemaal te doen is op een zaterdagavond. Na nog een hele tijd rondgelopen te hebben om de toerist info te vinden hadden we het uiteindelijk gevonden. En zoals overal hier in de buurt zijn de winkels s‘middags dicht dus we stonden voor een gesloten deur. Na een paar meter verder te hebben gelopen vonden we een kaart van Cádiz op de grond en zijn we daar mee verder gegaan.
Na een hele dag te hebben rondgelopen en geen discotheek te hebben gezien, hebben we wel half Cádiz gezien. En het is toch wel een mooie stad, met z’n smalle straatjes en oude gebouwen.
Maar hier gaan we nog wel een keer naar terug om de rest te zien, want ik wil het strand wel eens zien waar ze een James bond film hebben gefilmd.
Sávonds zijn we nog een keer naar Cádiz gegaan om opstap te gaan, we hadden de zoon van Michelle en Gerard gevraagd als hij met ons mee wou gaan opstap want dan kwamen we tenminste nog in een discotheek.
We dachten dat als we rond 12 uur bij de discotheek waren dat er wel wat mensen zouden zijn, maar toen we voor de deur stonden was er nog geen licht aan en niemand te bekennen. Na ongeveer een half uurtje ging de eerste discotheek open en zijn we naar binnen gegaan. Het was niet echt bepaald druk toen we binnen kwamen maar dat wild niet zeggen dat het later op de avond niet gezellig was.

Hasta maña!

Oja voor ik het vergeet ik heb ook nog wat foto’s op mijn hyves staan:

• 11 Februari 2009 - 14:54

Wie Anders ;):

Hoi daan,

Alweer flink wat meegemaakt zo te lezen.
    Ga zo door en hou ons op de hoogte

mvg

Jeoren

• 11 Februari 2009 - 15:41

Jeroen & Ellen:

Heeeey danoontje!!!!

Echt leuk zo dien verhalen leaze! De hest het good noa diene zin gelukkig mer!
    Noe nog hopen dat het wear snel weer opknaptj dan zeen de foto's auch weer wat kleuriger ;)
    Geniet er van en maak biej gelegenheid mer vul sjoen foto's!!

De groeten aan dien medestudenten en tot dien volgendje bericht

Xus Jeroen & Ellen

• 11 Februari 2009 - 17:43

Gerrit:

Hey Daan en collega's

wanneer gaan jullie daar bij de voetbalclub om de nodige trucs en passeerbewegingen te leren. Hier in Tungelroy staan ze te trappenen van ongeduld tot jullie weer terug zijn en de gelederen van Crescentia 2 komen versterken. Met al die spaanse trucs wordt het tweede volgend jaar zeker kamopioen. datzelfde geldt natuurlijk ook voor Heyste, Rooj en Melich o.i.d. Amuzeer je, maar volgens mij lukt dat al heel aardig als ik die berichten zo lees!

• 11 Februari 2009 - 18:16

Tu Prima Española ;):

Hola Daan!

Qué tal todo? Que pena lo de tu empresa... Has encontrado algo ya??? En wannieer hesse tied vur dien Barcelonese nichtje?? Ich bin hiej en doa wat vluchte en treinreize aan ut zeuke mer ut is nogal deur en este momento. Seguiré buscando!!

Besito!!

• 11 Februari 2009 - 20:31

Jose V.H.:

Nou Daan wasse op korte tied toch met kins make!
    As ut met ein anger stageplek noe goodkumtj geit ut toch geweldjig.
    Eine hiele fijne tied gewinsj! (tante) Jose en de rest.

• 11 Februari 2009 - 20:42

Kelly:

Ha daantje,

Wat een verhalen.Heerlijk lijkt het me om daar te zijn. Je beleeft heel wat meer dan wij hier in de dagelijkse sleur.
    Ik hoop wel dat je stageplek snel in orde wordt gemaakt want je moet natuurlijk wel je opdrachten kunnen maken.
    Heel veel succes weer voor de komende weken en ik lees de verhalen wel weer.

Groetjes kelly

• 17 Februari 2009 - 16:29

Thea:

he daan ut klinktj allemoal waal spannendj waat ich leas hie! volleges mich geijjut good met dich! fein fein! hie is ut rustig, wea maake os op veur de vasteloavundj, ich mot zingen: inne vasteloavusmes met ut koer: ENJOY. en doa noa boorebroeloft gezellig. zonnig moandjig en deensdig goan ich met un vriendin noa badhotel rockanje, bie de zié en aanne angere kantj rotterdam! aug fein he? hertelikke groete THEA

• 21 Februari 2009 - 12:53

Gerrit Van Helmond:

Hoi Daan,
    Doa is alweer ein waek veurbeej...
    Ongetwiefelj hebste alweer völ belaefdj!
    Loatj huuere!
    Groet.
    G.

• 24 Februari 2009 - 10:04

Toos En Frits:

Hallo Daan,
    Vandaag vateloavusdeensdig hebbe we de pekskes al stillekes weer in de motteballe gedoan. We hebbe dich gister gemistj biej de optocht want de fam van Helmond deej mit veur Preens Paul neteurlik. Mer alles heet good gegange. Hebs dich doa aug gemerktj? Ich hoop desse d'r eve good ei paar gedroonke hebs. Mer hopelik geit alles good mit dich. Dikke kus van Toos en Frits

• 25 Februari 2009 - 10:46

Stoapers:

Ha Daantje, klein vurvaelendj kluutje desse lups.
    Ut is noeew asgoonsdig en ich bin nog ein bitje vanne legk aaf. Ich heb sjuust de vasteloavesvlag gestreeke en ich mot zegke ut waas weer met gein pen of potloeed te besjrieve, zoee heb ich dur van genote!!! Met de boorebroeleft waas de zaal van de klak bomvol en de kefee auch nog halluf vol. Sonnes heet vvv. GEINE PAEREKLETS zich keduuk gehoaje om smoandjes vur kepot te konne goan. Det is braaf good geluktj...... Noa aaflaup weer lekker koajsjottel biej uch en toen boakes berreves bed-op. Op dinsdig nog in Wieert biej de zwaan gezjuureerdj en toen waasj echt hieelemoal gedoan. Met dich keumtj aug alles good laes ich. Des dich geroaje auch. Ongertusse lette wae waal op dien oajers en alles keumtj good. groete van os allemoal en 3 x alaaf vur ut Bokkeriek. Leefs, Stoapers

• 04 Maart 2009 - 19:48

Ome Rinus:

Daan, jong eeme maakt wat mèt in zie leave. Mer doot dien bèst blief van die spaanse vroliej aaf (of neet) en drînk aventoe un dik glaas beer. As wè d'r de meugelijkheid toe hebbe koome os Jos en ich uns aaf met de moter heb ich begreepe. Wè kieke waal, ....kinne wè nog zeen. de garoete.